СТРУКТУРА
БАВП е експертно сдружение, обединяващо различни специалисти във винения бранш като технолози, търговци и износители на вино, винени журналисти, сомелиери, туроператори и винени гидове, преподаватели, юристи и маркетинг професионалисти. За изпълнение на мисията на БАВП са обособени следните работни групи:
- Регулация
- Производство и професионално образование
- Практическо обучение
- Винен туризъм
- Търговия и износ
- Маркетинг
ОСНОВНИ ЦЕЛИ ПО РАБОТНИ ГРУПИ
Регулация
- Защита на българското вино като автентичен продукт с висока добавена стойност
- Защита и развитие на винените региони
- Развитие на регулация в посока към децентрализация, засилване на междупрофесионалния контрол и значението на браншовите организации, организациите и групите производители, експертите и други организации в бранша
- Лобиране и защита на интересите на българските производители на ниво ЕС
- Стратегическо планиране в сектора
Производство и професионално образование
- Създаване и поддържане на регистър/списък със специалисти по професии лозари и винари
- Създаване и поддържане на регистър/списък с училища и университети с профил лозаро-винарство
- Създаване на 4 регионални подструктури за връзка с бранша
- Създаване на районни карти с актуализирана информация за състоянието на лозарството и винопроизводството
Практическо обучение
- Създаване на обучителни модули:
- Разпознаваемост на български и местни сортове
- Райони и изби – регионални вина
- Посещение на изби и запознаване с енолози
- Създаване на целеви групи по областни градове
- Стимулиране на разпознаваемост и предлагане на български вина в изби, хотели, ресторанти и магазини
- Взаимопомощ, обучителна интеграция и обмяна на опит с други професионални организации
Винен туризъм
- Създаване на бранд/единна концепция на българския винен туризъм
- Подобряване разпознаваемостта на България като дестинация за винен туризъм
- Стимулиране на вътрешния винен туризъм
Търговия и износ
- Подобряване и координация на връзките и сътрудничеството между търговците на българско вино в страната и извън нея
- Повишаване на разпознаваемостта и успеха на българските вина на местния пазар и в чужбина
- Организиране и провеждане на събития от различен формат за популяризирането на българското вино в България и на ключови външни пазари
- Изграждане на успешен формат на национален щанд „Българско вино“ и изработване и прилагане на стратегия за отлично и резултатно представяне на България на големи и по-малки световни винени изложения
Маркетинг
- Системен маркетинг анализ на състоянието на българската винена индустрия
- Създаване на предпоставки за маркетиране и бранд позициониране на обособени винени райони и промотиране на регионално специфични вина
- Иницииране и създаване на структура, под формата на публично-частно партньорство, която да отговаря за бранд и пазарно представяне на българските вина и българските винени райони (работно наименование „Институт за маркетинг на българското вино“)
- Създаване на дългосрочна национална бранд стратегия за българското вино