СТРУКТУРА

БАВП е експертно сдружение, обединяващо различни специалисти във винения бранш като технолози, търговци и износители на вино, винени журналисти, сомелиери, туроператори и винени гидове, преподаватели, юристи и маркетинг професионалисти. За изпълнение на мисията на БАВП са обособени следните работни групи:

  • Регулация
  • Производство и професионално образование
  • Практическо обучение
  • Винен туризъм
  • Търговия и износ
  • Маркетинг

ОСНОВНИ ЦЕЛИ ПО РАБОТНИ ГРУПИ

  • Защита на българското вино като автентичен продукт с висока добавена стойност
  • Защита и развитие на винените региони
  • Развитие на регулация в посока към децентрализация, засилване на междупрофесионалния контрол и значението на браншовите организации, организациите и групите производители, експертите и други организации в бранша
  • Лобиране и защита на интересите на българските производители на ниво ЕС
  • Стратегическо планиране в сектора
  • Създаване и поддържане на регистър/списък със специалисти по професии лозари и винари
  • Създаване и поддържане на регистър/списък с училища и университети с профил лозаро-винарство
  • Създаване на 4 регионални подструктури за връзка с бранша
  • Създаване на районни карти с актуализирана информация за състоянието на лозарството и винопроизводството
  • Създаване на обучителни модули:
    • Разпознаваемост на български и местни сортове
    • Райони и изби – регионални вина
    • Посещение на изби и запознаване с енолози
  • Създаване на целеви групи по областни градове
  • Стимулиране на разпознаваемост и предлагане на български вина в изби, хотели, ресторанти и магазини
  • Взаимопомощ, обучителна интеграция и обмяна на опит с други професионални организации
  • Създаване на бранд/единна концепция на българския винен туризъм
  • Подобряване разпознаваемостта на България като дестинация за винен туризъм
  • Стимулиране на вътрешния винен туризъм
  • Подобряване и координация на връзките и сътрудничеството между търговците на българско вино в страната и извън нея
  • Повишаване на разпознаваемостта и успеха на българските вина на местния пазар и в чужбина
  • Организиране и провеждане на събития от различен формат за популяризирането на българското вино в България и на ключови външни пазари
  • Изграждане на успешен формат на национален щанд „Българско вино“ и изработване и прилагане на стратегия за отлично и резултатно представяне на България на големи и по-малки световни винени изложения
  • Системен маркетинг анализ на състоянието на българската винена индустрия
  • Създаване на предпоставки за маркетиране и бранд позициониране на обособени винени райони и промотиране на регионално специфични вина
  • Иницииране и създаване на структура, под формата на публично-частно партньорство, която да отговаря за бранд и пазарно представяне на българските вина и българските винени райони (работно наименование „Институт за маркетинг на българското вино“)
  • Създаване на дългосрочна национална бранд стратегия за българското вино